Služba přenosu čísla Vám umožní ponechat si Vaše současné faxové nebo telefonní číslo a přitom používat službu pro příjem faxů do e-mailu. Nemusíte tak měnit své číslo a přesto využívat všech výhod služby FAX.cz. Vaše faxové číslo tak již nebude nikdy obsazené, budete si moci faxy vyzvedávat odkudkoliv z e-mailu a nebudete již muset platit vysoký poplatek za telefonní linku. Přenášet je možné pouze pevná čísla od fixních operátorů.
Za jakých podmínek si mohu číslo přenést?
- telefonní číslo, které chcete přenést musí být aktivní pevná linka
- musíte být oprávněni s číslem nakládat (být jeho vlastníci nebo mít souhlas vlastníka)
- pokud máte ISDN linku, je možné přenést pouze všechny čísla z ISDN linky a nikoliv jen jednu (případně je nutné se předem dohodnout a nechat si nejprve dané číslo oddělit od ISDN)
- vaše číslo musí být v síti operátora, který je schopen číslo přenést. Nejběžnější přenos čísla bývá od Telefonica O2 (dříve Český Telecom), přenos je však možné uskutečnit od všech pevných operátorů s patřičnou licencí od ČTÚ
- kontaktujte nás pokud si nejste jisti zda je možné číslo od Vašeho operátora přenést. Optimálně, pokud nám pošlete poslední fakturu od Vašeho operátora na linku, kterou hodláte přenést
Jak postupovat?
- jakmile obdržíme platbu za objednavku služby FAX.cz, službu Vám ihned zprovozníme s dočasným příchozím číslem
- toto číslo můžete začít ihned používat, případně si na toto číslo můžete ihned přesměrovat Vaše současné číslo a můžete tak ihned přijímat faxy do e-mailu přes původní číslo. V případě přesměrování však budete platit za přesměrování dle ceníku Vašeho operátora
- vyplňte formulář pro přenos čísla, který naleznete níže.
- vyplněný formulář zašlete k nám emailem
- pokud chcete vyplnění formuláře předem zkontrolovat, zašlete nám formulář také elektronicky emailem a pro případnou kontrolu správnosti přiložte i poslední fakturu od Vašeho stávajícího operátora
- jakmile obdržíme správně vyplněné dokumenty, naplánujeme termín přenesení (zpravidla to bývá 10 pracovních dnů od zadání požadavku do centrální databáze, v případě O2 je nutné počítat se 42 denní výpovědní lhůtou) a termín Vám oznámíme, jakmile bude potvrzen
- do doby přenesení můžete dále používat své číslo i služby u původního operátora
- zhruba 24 hodin před termínem přenesení Vás budeme znovu emailem kontaktovat s přípomenutím termínu přenosu a touto dobou Vám také deaktivujeme Vaše dočasné faxové číslo, které jsme Vám přidělili (pokud potřebujete ponechat i dočasné číslo, je nutné nám to dát vědět)
- od data termínu přenesení začne služba fungovat již jen přes nás a Vaše původní služby u operátora přestanou fungovat a přestanete také za ně původnímu operátorovi platit
Instrukce pro vyplnění formuláře:
- vyplňte opouštěného operátora (například Telefonica O2)
- Oddíl 1 zákazník: vyplňte informace zákazníka, na kterého je číslo evidováno. Nezapomeňte vyplnit referenční číslo (najdete na faktuře od současného operátora)
- Oddíl 2 číslo přípojky: vyplňte telefonní číslo, které chcete přenést, ostatní nevyplňujte. Nový operátor ponechte na Volný, a.s.
- Oddíl 3 kontaktní údaje: vyplňte kontaktní údaje
- Oddíl 4 rušená služba: pokud chcete spolu s telefonním číslem u stávajícího operátora zrušit i Internet a nebo TV, zaškrtněte
- Oddíl 5 ostatní: vyplňte další MSN čísla, pokud se jedná o ISDN linku, jinak nevyplňujte
- Oddíl 6 podpisy: podepište se v sekci zákazník